پاورپوینت استراتژی های رقابتی مايكل پورتر

دسته بندي : پاورپوینت » مدیریت
نوع فایل: power point

قابل ویرایش 49 اسلاید



قسمتی از اسلایدها:

رقابت پذیری بین المللی برای تمامی کشورها حائز اهمیت است، چون هر کشور حداقل در بلند مدت باید بتواند با فروش محصولات خود در بازارهای بین المللی، هزینه های وارداتش را به منظور دستیابی به وضعیت پایدار اقتصادی تامین کند.

رقابت پذیری بین المللی را می توان به عنوان توانایی بنگاه، بخش یا کشور برای عرضه کالا و خدمات با قیمت بالقوه رقابتی که حداقل، در بردارنده هزینه فرصت منابع مورد استفاده باشد، تعریف کرد.

تئوری های مزیت رقابتی اساسا در سطح بنگاه ارائه شده اند، ولی این تئوری ها قابل تعمیم به سطوح صنعت و کشور نیز می باشند. آنچه موجب تمایز مزیت رقابتی در سطوح بنگاه و صنعت می شود عمدتا مربوط به عوامل ایجاد کننده مزیت است.

پورتر(1990) مطرح می کند که وجود مزیت رقابتی برای یک کشور منوط به رقابت پذیری بنگاه هایش در سطح بین المللی است.

مایکل پورتر در سال 1947 در آمریکا بدنیا آمد. مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک را از دانشگاه پرینستون و کارشناسی ارشد مدیریت ام بی ای (MBA) و دکترای اقتصاد کسب و کار را از دانشگاه هاروارد اخذ کرد. او در تمام مراحل تحصیلی شاگرد نمونه و برجسته بود. درسال 1981 در 34 سالگی به درجه استادی در دانشگاه هاروارد نائل شد. او یکی از چهار استاد دانشگاه با این عنوان در سابقه 100 ساله هاروارد بود.



فهرست مطالب و اسلایدها:

مفهوم و تعریف مزیت رقابتی

مفهوم و تعریف مزیت رقابتی

مزیت رقابتی پایدار

تئوری های مزیت رقابتی

تئوری سازمان صنعتی(I/O)

مدل الماس در مزیت رقابتی ملل

مایکل پورتر

مدل الماس پورتر

انتقادات از مدل الماس

نمونه های از مدل الماس

تئوری منبع مدار(چمبرلینی)

ضعف های دیدگاه منبع مدار

نتیجه گیری
دسته بندی: پاورپوینت » مدیریت

تعداد مشاهده: 7863 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt_قابل ویرایش

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:2,420 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252